برای دردانه ام

پیشنهاد ها برای خرید سیسمونی

1390/2/15 7:39
نویسنده : مامان دردانه
33,065 بازدید
اشتراک گذاری

دختر نازم

از اونجایی دوست دارم علاوه بر اینکه وبلاگت یادآوری خاطراتی برای خودمون هست برای خوانندگان هم مفید باشه تصمیم گرفتم چیزایی که در مورد بچه داری و خرید سیسمونی و ... یاد گرفتم رو هم اینجا بزارم . به مرور تکمیل خواهم کرد .اگه كسي سوالي داره كه فكر ميكنه ميتونم كمكش كنم برام نظر بزاره و من در اولين فرصت جوابشو ميدم.

لباس:در مورد لباس بهتون بگم که عده ای به من میگفتن لباس سایز صفر نخر. من یکی خریدم که کم اومد و چند تا دیگه هم بعد از تولدش خریدیم و تا تقریبا دو ماهگی یعنی وزن تقریبی 4.5 پوشید . البته سایز لباسها در مارکهای متفاوت فرق میکنن . بهترین لباس هم بادی آستین کوتاه یا رکابی هست و از روش یه سرهم جوراب دار و کلاه . من مارکهای متفاوتی استفاده کردم که مارک دولو با توجه به قیمت نسبتا بالاش  رنگ برچسبی که روش داشت خیلی زود با شستن کم رنگ شد اما پارچه ی خوبی داشت و با شستن های متوالی لباس اصلا فرمش رو از دست نداد و مهمترین  مزیتش اینه که لباسا درز ندارن ؛ تنوع کم و  نسبتا گرون و فکر کنم سرهم نداره. مارک آشور هم  جنس خیلی خوب و سرهم و کلاه و بادی هم داره. و مارک baby booهم سرهم و کلاه و بادی داشت و از نظر قیمت از دو تای دیگه مناسب تر. کلاه هم از اونایی که بند داره و از زیر گره میخوره خوبه.درسته سرهم های جوراب دار زود کوچیک میشه اما بچه رو خیلی مرتب و جمع و جور میکنه .مارک های جونیوز و کارترز و مادر کر هم خیلی خوب بود و من مارک ایرانی pariz رو هم امتحان کردم خیلی خوب بود.بعد از امتحان همه مواردی که گفتم من الان بیشتر از آشور استفاده میکنم . 

1 شهريور 92: الان من به آوران هم استفاده ميكنم و خوبه .

شیشه شیر:شیشه ای بهتره چون شیشه بو نمیگیره. من مارک nuk خریدم (آنتی کولیکه )که علاوه بر در پوش یه چیزی هم داشت برا اینکه اگه شیشه رو تو ساک میزاری شیر تو درپوش نریزه. اما سوراخش کمی درشت بود. شیشه شیرهایی هم هست که مثلا یه گلوله فلزی به یه شیلنگ وصله و اینا به سر شیشه وصل میشه برا نی نی هایی که مثل مهرسا با عجله شیر میخورن خوبه که تا مک نزنه شیر نمیره تو دهنش و شیشه دیگه ای هم برای همین منظور هست که یه چیزی در واقع سرعت گیر داره. یه چیز پلاستیکی کوچولو که به سر شیشه گذاشته میشه.و سرعت اومدن شیر رو کم میکنه.بهر حال من از ناک شیشه ای راضی هستم.

پتو دور پیچ: من ساده خریده بودم که خیلی خوشگل بود اما براش کادو از اونایی اوردن که کلاه داره که دیدم خیلیییی بیشتر به درد خورد.

رخت خواب:  به نظر من سه دست حداقل لازمه. یکی داخل تختش. یکی برا دم دستی تو خونه که اگه خواست زمین بخوابه و یکی جمع و جور قابل حمل و نقل .اونی که من خریدم خیلی سبک هست و خودش یه ساک پارچه ای هم داره که تشک و بالش و پتو توش جا گرفته و تایلندیه و هر جا میبریم با خودمون میبریم .اگه هم که تخت پارک دارین , یه سرویس هم داخل تخت پارکش. تو سرویس خواب به نظر من پتو زیاد مهم نیست  ما که از پتوهای سرویسهاش استفاده نمیکنیم .در ضمن دقت کنید که حتما جوری باشه که بتونین روکشهاشو در بیارین و بشورین.

لوازم بهداشتی: من مارک baby cocol خریدم که ایتالیایی هست و برچسب وزارت بهداشت داره  . خیلی راضی هستم .شامپو بدن ؛ شامپو سر؛ لوسیون بدن (مرطوب کننده و تمیز کننده) ؛ کرم  پودر ضد سوختگی و کرم سوختگی  خریدم و همینطور دستمال مرطوبش رو که بعدا پشیمون شدم چون از نظر قیمت 4 برابر قیمت دستمال مرطوب های خوب ترکیه و بفیه دستمال مرطوب ها بود.و گوش پاک کن رو هم که خریدم ولی دکترا اصلا توصیه نمیکنن و منع استفاده داره حتی اونایی که محاقظ دار هستن.

نوشته شده در خرداد ٩١: یکی از دوستان هم همین مارک رو خرید اما دو محصول جدید هم خرید یکی لوسیون یا کرمی برای دفع حشرات و دومی ادکلن کودکانه  بسیار خوشبو  هر دو از همین مارک که انشالله من هم هر دو رو خواهم گرفت......

سال 92:اسپري دفع حشرات رو گرفتم و راضي هستم 

 پوشک: من پوشک های زیادی رو امتحان کردم مثل هاگیز؛مولفیکس؛can bebe ؛ prima یا همون پمپرز ؛ sweet babay , gede baby و نهایتا" my baby و اما به ترتیب اولویت خوب بودن :
از همه بهتر prima یا همون پمپرز و از همه گرونتر اما عالی بقیه حدود قیمت های 14 الی 16 هزار(قيمت ها مربوط به سال 90)و این نوع حدود 21 هزار البته 86 تائی*** بعد مولفیکس خوبه بعد هم هاگیز و can bebe ؛و بقیه اصلا راضی نبودم.البته سایز کوچولو . اما وزنش که 7 کیلو شد و پوشک ٤ تا ٩ کیلو خریدیم  هاگیز و جوی فول(معطر) و مولفیکس و can bebeخریدم که از can bebe از همه بیشتر راضی بودم.{جوی فول چون معطر بود خوشم نیومد هر از گاهی بوی بدی میداد و مولفیکس هم یکی دو بار زد بیرون}

 در كل اول پريما يا همون پمپرز و بعد جان ب ب رو پيشنهاد ميكنم . البته اينم بگم كه تو سيسموني نبايد پوشك زياد خريد چون ممكنه پوشكي هر چند عالي برا نوزادي حساسيت بده ..

حوله حمام : به نظر من از این ست ها خریده نشه من خریدم اما تن پوش که حالا حالا کاربرد نداره و بقیه چیزاها هم مثلا پیش بند داره که اصلا به درد نمیخوره . من فکر میکنم یه حوله تکی که کلاه دار باشه کفایت میکنه بعد که کمی بزرگتر شد یه تن پوش خریده بشه.

تشک بازی: تشک بازی مهرسا مارک ماستلا هست به شکل پروانه که خیلی استفاده میکنم . وقتی تو تشک بازیش میزارم کلی مشغول میشه . به نظرم من که وسیله خیلی خوبیه .البته بايد زود استفاده كنيد كه مدت بيشتري قابل استفاده باشه 

روروئک : مارک ماما لاو هست و هم ترمز داره برا زمانایی که میخوای حرکت نکنه و هم در دو ارتفاع تنظیم میشه و کلی چراغ و از این چیزا روش هست  که باز به نظرم لازمه .وسايل روش رو كه بر داري به نوعي ميشي ميز غذا

سرویس قابلمه : لعابی بهتره چون واکنش نمیده . بعد هم پیرکس . تفلون و مس هم خوب نیست.

قاشق حرارتی: قاشقهایی هستند که اگه حرارت غذا زیاد باشه رنگ قاشق کمرنگ میشه (اونی که من خریدم 3 تا در یک بسته به رنگای مختلف بود) در كل خوبه . يه دونه ايش بهتره چون عملا من يكيشو استفاده كردم 

کریر: کریر مهرسا مارک ماما لاو هست من که زیاد راضی نیستم که کریر خریدم چون اوایل که بچه کوچیکه گودی کریر زیاده و باید چیزایی بزاری که پر بشه و بعد بچه رو بخوابونی بعد هم که کمی بزگنر میشه هی میخواد خودشو پرت کنه جلو  و با کمربند هم که بچه رو ببندی کلافه میشه . البته مال مهرسا حالت  نی نی لای لای هم داره و قابلیت وصل به ماشین بجای صندلی ماشین که وقتی به ماشین وصل کردیم و مهرسا رو گذاشتیم توش کلی گریه کرد چون وقتی میتونی بچه رو بنشونی تو صندلی ماشین یا کریر که کمی بزرگ شده باشه و ما اینکارو حدود ٥ ماهگی کردیم و کریر براش کوچیک بود و اذیت شد. در کل به نظرم خریده نشه بهتره . در ضمن ساک نوزاد از کریر خیلی بهتره.(البته به گفته ی استفاده کننده ها)

قنداق فرنگی:من که نهایتا دو سه بار استفاده کردم . به نظرم ضرورتی نداره .

تخت پارک:مارک capella هست که زیرش میله های منحنی داره که میشه از حالت ثابت در آورد و گهواره ای کرد. اگه تصمیم دارین بچه رو از 4 ماهگی اتاق خودش ببرین به نظرمن تخت پارک تخرین . و به جاش از این گهواره های کوچولو بخرین . اما اگه مثل ما دلتون نمیاد و تصمیم دارین مدت بیشتری با خودتون بخوابونین تخت پارک خوبه . و خصوصا برا کسایی که اتاق مجزا برا کوچولوش ندارن . من از پاركش استفاده نكردم.

پوار بینی:خیلی خوبه برا تمیز کردن دماغ نی نی ها . اونی که من خریدم سری هم داره برا گوش که استفاده نکردم

تشک تعویض:من به جای تشک تعویض از زیر اندازهای یکبار مصرف مارک canbebe ترک که هر بسته ش 12 تائیه استفاده میکنم البته اسما یکبار مصرفه . تا الان که مهرسا 6 ماهشه من تازه یک بسته تموم کردم . 

ظروف غذا : به تبلیغات در مورد اینکه میشه تو ماکرو فر گذاشت اهمیت ندین چون اصلا نباید غذای کودک رو تو ماکرو فر گرم کرد.من به جز ظرف غذا چيزي خريدم كه بهش ميگفتن انباره غذا . پلاستيكي هست و 4 تا ظرف با رنگهاي متفاوت  كه رو هم سوار ميشه و درش . برا بردن غذا خارج از خونه خيلي به دردم ميخوره.

سرنگ دارو دهی: به نظرم کاربرد نداره.

آغوش:بعضي ها استفاده كردن و خيلي راضي هستن اما مهرسا اصلا توي آغوش بند نشد و گريه كرد . البته اگه ميخواين استفاده كنيد از اين آغوشهايي بگيريد كه محافظ گردن هم داره و از ماههاي اول شروع به گذاشتن نوزاد تو اغوش كنيد كه عادت كنه . مهرسا كه تقريبا تا چله ش بگذره پائيز شروع شد و فصل سرما و ... اينه كه ما دير گذاشتيم و اونم خوشش نيومد. مارك آعوشي كه من خريدم mother care  هست.

وان و ليف : وان مارك first year  خريدم كه يه توري هم داره كه بچه رو ميزارن روش و دريچه تخليه آب . من كه خيليييييييي راضي بودم و از 40 روزگي من و باباش با كمك همين وان دو تايي برديمش حموم . و بجاي ليف هم اسفنج مارك mother care خريدم .

 

1 شهريور 92: مهرسا 2 سالش تموم شده و كماكان از وانش استفاده ميكنم.

پشه بند: پشه بند خريديم  كه دنگ و فنگ داره باز كردنش و گفت تا 6-7 سالگي قابل استفاده است اما و تا حالا كه 2.5 ساله شده استفاده نكرديم . بهتره اگه قراره پشه بند خريده بشه همون پشه بندهاي كوچولويي كه راحت باز و بسته ميشه و اصولا خودش يه تشك زيرش داره رو خريد .

ست ناخن گير و قيچي و ...: به نظر من ناخنگير تك بهتره چون ما از قيچي و سوهان اصلا استفاده نكرديم .

پيش بند : بهتره نوزاد از اول به بستن پيش بند عادت كنه . چون اب دهنش و ...مدام ميريزه و لباس رو كثيف ميكنه اما برا وقتي كه كمي بزرگتر شد بهتره پيش بند آستين دار خريده بشه 

كالسكه : تو سيسموني نخريدم چون كارمندم و وقت پياده روي ندارم اما بعد ديدم واجبه و مجبور شدم بخرم 

 ارديبهشت 93: 

مبل و ميز: من خريدم بخاطر خوشگليش اما الان ميبينم كه زياد استفاده نميشه و شايد بهتر بود نميخريدم و الان كه ميتونه نقاشي كنه و خمير بازي و ... براش ميز تحرير كوچولو ميخريدم 

صندلي ماشين : مارك كانگورو و از 7 ماهگي  كه مرخصي من تموم شد تا الان كه 33 ماهشه دارم استفاده ميكنم 

ساك كودك: من مارك okiedog  خريدم چون دوست نداشتم ساكي كه همراهم ميبرم خيلي رنگارنگ و ...باشه . ترجيح ميدادم بعدها هم بشه ازش استفاده كرد ... خيلي مدلهاي مختلف و شيك و كاملي داره ..فقط من اشتباه كردم و خيلي بزرگ برداشتم و بهتر بود جمع و جور ترش رو انتخاب ميكردم .. ولي خوبيش اينه كه الان و تا سالها ميتونم بعنوان ساك مسافرتي دخترم يا حتي خودم ازش استفاده كنم.

 

 

 


 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (7)

ماماني
7 شهریور 91 8:28
عزيزم چه دخمل نازي


ممنون از لطفتون
سیمین
30 فروردین 92 23:28
دوست عزیزم ممنون بابت نوشته هاتون.....واقعا استفاده کردم.......عالی بود.....

خواهش ميكنم عزيزم . خوشحالم كه تونستم كمكي هر چند ناچيز كرده باشم .

زینب
2 شهریور 92 12:44
بابت این مطالب مفید واقعا ممنون
خیلی نکته یادداشت کردم برای استفاده


بانو
22 اردیبهشت 93 12:04
سلام خانومی ممنون از مطلب مفیدت من چند تا سوال داشتم. تخت پارک رو شما میدونی تا چند وقت ازش استفاده کرد؟ تا 2 سال میشه؟ آخه ما برای نی نی سرویس خواب نمیگیریم واسه همین برام خیلی مهمه یکی دیگه کریر نوشتی 5 ماهگی براش کوچیک بود؟؟؟؟ ینی فقط 5 ماه کاربرد داره؟ چزا گفتی قابلمه مس خوب نیست؟ همه می گفتن قنداق فرنگی خیلی خوبه، منم خریدم!!! البته ما ماشین هم نداریم... [من اصلا از پاركش استفاده نكردم ... البته نه كه غير قابل استفاده باشه...برا من كاربرد نداشت و دوما اينكه به محض اينكه دختر من تونست تو تخت بلند شه و بايسته و خم بشه ديگه تخت رو كنار گذاشتيم .البته اگه موقيعيت اتاقتون جوريه كه ميشه يك طرف تخت رو به ديوار چسبوند و يكطرف به تخت خودتون و بالاش هم ديوار و پائين هم تشك تعويض ديگه نگراني از افتادن بچه نداريد و خيلي بيشتر ميشه استفاده كرد انواع كرير ها متفاوته ولي يه مدت كه دخترم خيلييييي كوچيك بود كرير هم حس امنيت نداشتم و هم حس ميكردم كه كمرش تو گودي ميوفته و بعد هم كه ديگه براش كوچيك بود اما خيلي ها استفاده كردن و راضي هم بودن مس خيلي خوبه اما بايد خيلي مراقب بود كه مسش سالم باشه و بعدش هم هر چقدر بدي روش مس بكشن فكر نكنم مثل اولش بشه و در اون صورت اون ظروف مسي ؛ مس تو غذا بره مضرهست و قنداق فرنگي رو بازم من اصلا استفاده نكردم اما ميبينم كه خيلي ها استفاده ميكنن ...اينا تجربه هاي شخصي خود من بود]
زهرا
17 شهریور 93 16:37
عالی بود...ممنون... خواهش ميكنم
صفورا
10 خرداد 94 2:16
ممنون از توضیحات خوبتون،خیلی به من کمک کرد
حمیده
11 آبان 95 11:48
سلام عزیزم من امروز وبلاگ شما رو دیدم. خواستم بابت توضیحاتی که در رابطه باخرید سیسمونی گذاشتید تشکر کنم. دختر من الان 2سال و 9 ماهشه و تجربیات شما به نظر من خیلی نزدیک بود. انشااله در همیشه موفق و پیروز باشید. برای دختر خوشگلت هم آرزوی سلامتی دارم و بهش میگم: معلومه که مامانت مثل من عاشق دخترشه پس قدرش رو بدون و امیدوارم همواره مایه سرافرازی پدر و مادرت باشی خانم کوچولوی دوست داشتنی...