برای دردانه ام

رفلکس معده کوچولوی ما

1390/6/2 12:37
نویسنده : مامان دردانه
10,912 بازدید
اشتراک گذاری

مهرسا جون شب دو بار بیدار شد اما صبح کلا نخوابید و بیتابی میکرد و شیر بالا میاورد . از دکتر وقت گرفتیم و بردیم . وزنش 4 کیلو و 300 شده بود و آقا دکتر گفت چیزیش نیست یا شیر زیاد میدین یا صبر نمیکنید خوب آروغ بزنه و گفت از دفعه پیش تا حالا که 20 روز گذشته 1 کیلو وزن اضافه کرده که زیاده و معلومه شیر زیاد خورده . خوب وقتی مدام دستاتو میخوری و گریه میکنی چه جوری بهت شیر ندیم ؟؟؟ اما قراره شیر رو بهت با اندازه بدیم .

شیر رو کمتر کردیم و کاملا حواسمون جمع بود که درست و حسابی آروغ بزنی اما خوب نشدی و مدام شیر بالا میاوردی. این بود که از خانم دکتر برات وقت گرفتیم . دکتر بعد از معاینه اولا وزنت رو ... گفت . بعد گفت مثل اکثر نوزادها بعد از یکماهگی دچار رفلکس معده شدی . اولا شیرت رو عوض کرد . بعد یه کپسول به نام omeprazole داد که توش دونه های ریزی بود و قرار شد هر روز 5 تا دونه (گرانول) تو کمی آب بریزیم و با قاشق چایخوری بهت بدیم تا سوزش مری ناشی از بالا آوردن رو برطرف کنه .و نهایتا اینکه سر و قفسه سینه موقع خوابیدن کمی بالاتر باشه . که شکر خدا همون شب بهتر شدی . راستی شیر خشکت هم ماجرا داره :

بنا به پیشنهاد آقای دکتر که همسایه طبقه بالای ما هستند و دخترشون ٢٥ روز بزرگ تر از شماست از اواخر ١ ماهگی به همراه شیر مادر شیر خشک نان ١ رو شروع کردیم . بعد که پیش خانم دکتر متخصص کودکان بردیم گفت اگه هزینه براتون مهم نیست شیر خشک سیمیلاک ادوانس بدین و بعد از یه مدت که بالا میاوردی شیر خشکتو عوض کرد و bebelac AR داد که مخصوص کودکانی هست که بازگشت شیر از معده به مری دارند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)